7 Eylül 2014 Pazar

SAÇ BAKIMINDA BİTKİSEL YAĞLAR NASIL KULLANILIR VE YAĞLARIN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

SAÇ BAKIMINDA BİTKİSEL YAĞLAR NASIL KULLANILIR VE YAĞLARIN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?


Merhaba arkadaşlar kaç gündür yazı yazmıyorum biliyorsunuzdur hastaydım hala da hastayım ama hafif de olsa iyileşmeler başladı.Bu arada youtube kanalıma yeni bir video yükledim görmek için  buraya tıklyabilirsiniz ve beni desteklemeyi unutmayın.

Bu yazımız saç bakımında bitkisel yagların kullanımı ve benim kullanabildiğim  yaglar üzerine olacak.
Benim ince telli ve saç dibi  yaglı boyu ve uçları kuru bir saç yapım var haliyle yag bakımı ve serumlara yabancı değilim.

Her şeyden önce saç bakımı için yağlar saçlarınızı dış etkenlerin saçlarınızda oluşturacağı zararları en aza indirir.Saça nem parlaklık verir.Özellikle işlem görmüş saç için vazgeçilmez bir yöntemdir.


SAÇ BAKIMINDA KULLANILAN  YAĞLAR VE ÖZELLİKLERİ
Piyasada çok fazla saç bakım yagı karışımı var dönem dönem bende hazır karışım alarak kullanıyorum.Hazır saç bakım yaglarına örnek,OTACI,DOA bunları severek denemiştim.Loreal,Gliss,Pantene Isana saç bakım yagı olarak adlandırılsalarda ben serum olarak kullanıyorum onları.


      Çok fazla bitkisel yag var ve her birinin saçtaki etkisi farklı.Benim şu ana kadar kullandıklarım ise;zeytinyagı,çam terbentin esansı,tatlı badem yagı,kayısı yagı, susam yagı ve yılan yagı.





Ben bu yagları nasıl kullandım?

Maske olarak kullandım,serum niyetine kullandım.Özellikle yılan yagını saç diplerim için serum niyetine kullandım ve memnun kaldım.Önemli nokta alınan yagların bakanlık onaylı olması ve saf olmaları.Ben yagları saçıma uygulamadan önce ya melmarı usulu hafif ısıtarak yada elimle ısıtarak uyguladım ki içinde ki yag asitleri çözülsün ve daha fazla etki etsin .İsterseniz saçınıza yagı uyguladıktan sonra saçınıza saç kurutma makinesiyle ısı verebilirsiniz onda da aynı mantık var.

KULLANDIĞIM YAGLAR
  1. ÇAM TEREBENTİN ESANSI:Şampuan yapımında kullanıyorum ,birazdan geri dönecegiz  buna
  2. ISANA SAÇ BAKIM YAGI :Yazısı için buraya tıklayın bu tarz ürünleri saç serumu olarak genelde banyodan sonra kullanıyorum.
  3. -4 :SAÇ MASKESİ:Tatlı badem yagı+zeytin yagı karışımı 3 numaranın içinde boş şişe olarak kullandım .Haftada bir banyodan önce saç boylarıma kullanıyorum kırılmaları önlüyorlar.

KEPEK ,KAŞINTI VE DÖKÜLMELER İÇİN ŞAMPUAN TARİFİ

Saç diplerim de kaşıntı olduğu bir dönem aktar önerisiyle 
çam terebentin esansı almıştım.Kepek oluşumunu azaltığını,
dökülme ve kaşıntıyı engellediğini ögrenince bu şampuan tarifini
buldum ve yaptım.Bir hafta bu şampuan ile bir hafta
normal şampuanla saçımı yıkadım ,o günden beri kepek ve 
kaşıntı sorunu yaşamadım.Şu an mevsim geçişi ve bazı
sorunlar nedeniyle saçım dökülüyor ve bu karışım
dökülmeyi azalttı.
Ben çok memnun kaldım umarım sizde seversiniz.


MALZEMELER
  1. Herhangi bir şampuan (ben bu ara bebek şampuanı kullanıyorum)
  2. Çam terebentin esansı
  3. 200 ml lik bir kap
Şampuanı şişeye koyuyoruz ve üzerine 5-10 damla arası esansdan ekliyoruz.Fazla koyarsak şampuanın yapısı bozuluyor ve daha sıvı bir hal alıyor.Çam terebentin keskin bir kokuya sayip koku duyarlılığınız varsa ona göre esans ekleyin ama zamanla alışıyorsunuz kokuya.

 DİĞER SAÇ BAKIM YAĞLARI VE ÖZELLİKLERİ

Argan Yağı : Argan yağının içinde olan E vitamini sayesinde saçlarınız beslenir. Argan yağı sayesinde saç dökülmeniz azalır ya da tamamen kesilir. Saç bakımı için yağlar içerisinde argan yağının saçlara canlılık ve parlaklık verdiği bilinmektedir. Ardıç yağı: Saç dökülmelerini önler.

        Biberiye Yağı: Saç bakımı için yağlar içerisinde temin edeceğiniz biberiye yağı saçınızın dökülmesini önleyeceği gibi saç derinizi besleyerek kepek oluşumunu engellemesine sebebiyet verir ki bu sayede kepekli saçlardan kurtulmuş olursunuz.

    Buğday Yağı: Buğday yağının en büyük faydası gün içerisinde veya çevresel şartlardan dolayı yıpranmış ve yorulmuş saçların bakımı için imkan tanımasıdır. Saç bakımı için yağlar araması yaparken buğday yağını sorduğunuz aktarlar da size benzer şekilde saçlarınızın yorgunluğu ve bitkinliğinin gideceğine dair bilgiler vereceklerdir.

     Ceviz Yağı: Ceviz Yağının en büyük etkisi saç diplerinizi beslemesi ve sadece saç diplerinin beslenmesi ile kalmayıp saçlarınıza neredeyse komple bir saç bakımı yapmanıza olanak sağlamasıdır.

       Çörekotu Yağı: Çörekotu yağı da saç bakımı için yağlar sınıfından son derece etkisi olan bir yağdır. Bunun sayesinde saçlarınızın beslendiğini görecek ve zaman içinde dökülmesinin azaldığını, sağlıklı bir saçın günlük dökülme sayısına düştüğünü göreceksiniz.

       Defne Yağı: Saç bakımı için yağlar da defne yağı saç uzatma sıkıntısı çeken veya saçlarını uzatmak için sabırsız olan kadınlar için biçilmiş kaftandır adeta.

         Hint Yağı: Saçları ve aynı zamanda kirpikleri güçlendirmesi ile ünlü olan hint yağı sadece bunlarla da kalmayıp kullanıldığında saçların dökülmesini de engellemektedir.

    Isırgan Tohumu Yağı: En büyük etkisi saçların dökülmesini engellemesidir.

        Jojoba Yağı: Bu yağı iki işlevi vardır. Saçları güçlendirdiği gibi saçları uzatmaya yarayan etkisi de mevcuttur.


Benim şimdilik söyleyeceklerim bu kadar umarım sevmişsinizdir ve faydalı olmuştur.Sonraki yazıma kadar  kendinize iyi bakın ve takip de kalın.

Sonraki yazım"GNK:SAÇIMA NASIL BAKIYORUM?SAÇ BAKIM RUTİNİM"olacak



Hiç yorum yok: